ילדים זה שמחה

לפני שהיו לי ילדים, היו לי כל מיני מחשבות על איך זה יהיה כשיהיו לי ילדים.
"אצלי, בחיים לא יאכלו קוסקוס בתוך הבית " הכרזתי - "רק בחצר..." , "יעמדו בשלשות על כל דבר שאבקש" ו..."מה זה לא לישון בלילה...?" אצלי זה בחיים לא יקרה.
על כל זה יש לי דבר אחד להגיד היום -  פחחחחחחחחחחחחחחחחח.
יש לי שניים, שיהיו בריאים. חמסה, שום, בצל... whatever, שיהיו רק בריאים. גילעד, הבכור, יהיה בן שש בעוד כחודשיים ואלון, הצעיר, בן קצת יותר משנתיים. שניהם מלמדים אותי כל כך הרבה.
על עצמי, על החיים, על אחרים. הם הרחיבו לי מאוד את מנעד הרגשות והם ממלאים את החיים שלי בהמון שמחה, סיפוק וגם בלא מעט אתגרים.


לפני שהיו לי ילדים, עבדתי ב"עבודה רגילה" של "גדולים". ישבתי במשרד מול מחשב, חשבתי כל מיני דברים (לא ממש מחמיאים...) על כל אלו שהשתנו להן לגמרי החיים, אחרי שילדו ילדים.
לפני שהיו לי ילדים, עבדתי המון עם ילדים. הדרכתי בתנועת הנוער, הדרכתי טיולים בצבא, הדרכתי אמנות ויצירה במחנות קיץ, טיפלתי בילדים, נתתי שיעורים פרטיים לילדים. עבדתי המון עם ילדים.
ואז - נולדו לי ילדים, וזה שינה לי כל כך הרבה דברים בחיים.
את התפיסה ואת הקצב, את הרגישות, את החשיבה ואת סדרי העדיפויות. זה שינה לי גם את החלומות.

חזרתי לעולם היצירה כנראה בגלל שהרגשתי שגידול הילדים שואב ממני כל כך הרבה, שאני מתמסרת, נותנת את כל מה שיש לי. אני חייבת, אם כך, למצוא את הדבר הזה שימלא אותי מחדש. שיטעין לי את המצברים, שישמח אותי ויעשה לי רק טוב. כך אני תופסת את היצירה וכך אני רואה את כל האנשים שמגיעים אלי לסטודיו. מתמסרים לחומר, מתרככים, מחייכים. לכולם זה עושה רק טוב.

את הסטודיו פתחתי, כך כבר סיפרתי בעבר, מתוך רצון לאפשר לכמה שיותר אנשים ליהנות מחדוות היצירה, לשתף את כל מי שרוצה בכך בקסם הזה שקורה כשעובדים עם הידיים, כעושים דברים יפים לבד. הסטודיו שלי והפעילות המתקיימת בו מיועדים בעיקר למבוגרים. אני חושבת ורואה סביבי שאנחנו משקיעים המון בילדים שלנו. מטפחים תחומי עניין, תחביבים, מטפלים בלקויות או בקשיים ובאופן כללי עסוקים בלחפש עבורם חוויות ואתגרים חדשים ומקוריים.
ומה איתנו?
השגרה מנצחת, אנחנו קורסים מהעומס ופעמים רבות את עצמנו- אנחנו קצת שוכחים. (אולי זה קורה רק לי ???) אז כששואלים אותי אם אני עושה חוגים לילדים אני מסבירה שהסטודיו שלי הוא מקום למבוגרים!

ובכל זאת, בגלל האהבה הגדולה לעבודה עם ילדים ובגלל שכאימא אני יודעת להעריך ומחפשת פעילות איכותית ובעלת ערך שמותאמת לקטנים, בתקופת החופשות מבית הספר, אני משנה את הכללים ומתאימה את הסטודיו לפעילות מיוחדת לילדים!
אז מה יהיה לנו הקיץ?
סדנת נגרות מושקעת ומותאמת לילדים בת 5 ימים! הילדים יעבדו במרץ, עם הכלים של הגדולים (בהשגחה צמודה שלי כמובן) ויבנו בעצמם פריטים מקסימים ושימושיים לבית או לחדר שלהם.

הסדנה תתקיים בסטודיו שלי, במתחם השימור באילניה, בשני מחזורים, בין הימים א'-ה' בשעות 08:30 - 13:30 והיא מיועדת לילדים בוגרי הכיתות ד'- ז'.
מחזור ראשון יתקיים בין התאריכים 19/7-23/7.
מחזור שני יתקיים בין התאריכים 09/08-13/08.

עלות הסדנה 750 ש"ח כולל כל החומרים וגם ארוחת בוקר מזינה ואיכותית שנכין ונאכל יחד בכל יום.  להרשמה, מוזמנים לפנות אלי במייל kal.rotem@gmail.com ואם יש לכם שאלות מוזמנים גם להתקשר 0523217379.

אבל זה לא הכל -
בין התאריכים 26/7 -07/08 תתקיים באילניה קייטנת יצירה מהחלומות...כזו שאני בוודאי הייתי נרשמת אליה כילדה (ולא רק...). שיתוף פעולה מקסים בין יוצרים ואמנים הוליד קייטנה שכולה חופש של יצירה. הקייטנה תציע בכל יום שתי סדנאות בתחומים שונים של אמנות ויצירה ביניהם תפירה, סריגה, ציור, קרמיקה, שזירת תכשיטים, קליעה ונגרות. כל סדנה תועבר על ידי מנחה - אמן/יוצר מומחה בתחומו. הפרטים המלאים יפורסמו ממש בקרוב. שווה לעקוב

וגם -
במהלך הקיץ אציע גם סדנאות משותפות לילד ומבוגר מלווה (זה יכול להיות אבא, אמא וגם סבתא או סבא), אפרסם בהמשך תאריכים ואפשר גם לתאם בהזמנה אישית.

הארגז, מדף חדר ילדים, השידה וגם מדף הספסל מתאימים במיוחד לסדנה כזו.



ואם התעייפתם רק מהמחשבה על יולי, אוגוסט, על החום ועל כל התקופה הארוכה הזו שבה צריך לדאוג לעיסוק לילדים, לא תבואו לכמה שעות לעצמכם? לוח סדנאות (למבוגרים בלבד :) ) לחודש יוני נמצא ממש כאן .

מחכה להיפגש
שלכם,
רותם






2 תגובות:

  1. כאילו ונכנסת לראש שלי ושלפת מהתת מודע את הסיבה שאין לי כוחות לסידורים,קיפולי כביסה,כלים בכיור וכו'.. אבל לשבת שעתיים וליצור זו תרפיה!!
    מדהימה שכמוך!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקרה!
      זה כמו שתמיד אומרים שיש קיבה אחת לאוכל ואחרת למתוקים....
      אז יש מאגר כוחות ליצירה ומאגר אחר לכל הדברים האחרים....

      מחק